6 składników odżywczych, które zwalczają zaburzenia erekcji

Każdy artykuł przed publikacją jest dokładnie badany, żeby upewnić się, że treści są rzetelne, aktualne i obiektywne. Nasz zespół składa się z doświadczonych seksuologów. Poznaj nasz proces tworzenia treści.
warzywa na potencję

Czy niektóre składniki odżywcze mogą zwiększyć Twoją sprawność seksualną? Dowiedz się, jakie pokarmy mogą zapobiegać problemom z erekcją – i jak działają.

Przepraszam, ale nie ma żadnego cudownego składnika, który zapobiegałby zaburzeniom erekcji. Istnieją jednak dowody na to, że niektóre pokarmy mogą pomóc w ich zwalczaniu.

Dowody na to, że żywność może pomóc w zaburzeniach erekcji, są prawdopodobnie związane z połączeniem naczyniowym. Problemy z erekcją są zwykle spowodowane brakiem dobrego dopływu krwi do penisa, więc żywność, która jest dobra dla układu naczyniowego, może również pomóc w zapobieganiu zaburzeniom erekcji. Czy powinieneś jeść więcej pokarmów zawierających te kluczowe składniki odżywcze?

1. Azotany w zielonych warzywach liściastych i burakach

Zielone warzywa liściaste, takie jak seler i szpinak, mogą zwiększyć krążenie krwi ze względu na wysokie stężenie azotanów. Stwierdzono, że sok z buraków ma naprawdę wysoką zawartość azotanów. Azotany rozszerzają naczynia krwionośne, co oznacza, że otwierają naczynia krwionośne i zwiększają przepływ krwi.

Podobne: Czy sok z buraków działa na potencję?

Wiele lat przed zatwierdzeniem przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków pierwszego leku na zaburzenia erekcji w 1998 roku opublikowano już kilka opisów przypadków dotyczących korzystnego wpływu azotanów na zaburzenia erekcji. Stosowane dzisiaj leki na zaburzenia erekcji opierają się na relaksującym działaniu azotanów na naczynia krwionośne zaopatrujące penisa.

2. Flawonoidy w gorzkiej czekoladzie

Niedawne badanie opublikowane w czasopiśmie Circulation wykazało, że flawonoidy w ciemnej czekoladzie poprawiają krążenie krwi [1]. To może być dobre w przypadku problemów z erekcją spowodowanych słabym krążeniem. Flawonoidy to naturalnie występujące przeciwutleniacze, które chronią rośliny przed toksynami i pomagają naprawić uszkodzenia komórek. Badania pokazują, że flawonoidy i inne przeciwutleniacze mają podobny wpływ na ludzi. Mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi i obniżyć poziom cholesterolu, które są czynnikami przyczyniającymi się do zaburzeń erekcji.

3. Antyoksydanty w arbuzie

Niektóre badania pokazują, że arbuz może mieć wpływ na zaburzenia erekcji, który jest podobny do leku na zaburzenia erekcji Viagra, a także może zwiększać pożądanie seksualnego [2].

Podobne: Viagra domowej produkcji – Jak zrobić naturalną Viagrę?

Arbuz jest bogaty w dobroczynne składniki zwane fitoskładnikami, które są również przeciwutleniaczami. Jedną z ich zalet jest to, że rozluźniają naczynia krwionośne, które zapewniają erekcję. Chociaż arbuz składa się w 92% z wody, to pozostałe 8% może zdziałać cuda dla Twojego serca i przyjemności seksualnej.

4. Białko w pistacjach

Ostatnie badania wykazały, że mężczyźni z zaburzeniami erekcji, którzy codziennie przez 3 tygodnie jedli orzeszki pistacjowe, doświadczyli znacznej poprawy problemów seksualnych, w tym zaburzeń erekcji, pożądania seksualnego i ogólnej satysfakcji seksualnej [3]. Korzyści z pistacji na problemy z erekcją mogą wynikać z białka zwanego argininą, które może pomóc w rozluźnieniu naczyń krwionośnych. To kolejny przykład tego, jak krążenie krwi jest dobre dla zdrowia seksualnego.

5. Cynk w ostrygach i innych skorupiakach

Ostrygi zawsze były uznawane za afrodyzjak. Jednym z powodów może być to, że ostrygi mają wysoki poziom cynku mineralnego, który odgrywa ważną rolę w produkcji męskiego hormonu testosteronu, a jego niski poziom może być jedną z przyczyn zaburzeń erekcji.

Podobne: Co jeść na lepszą potencję? 10 pokarmów na lepsze libido

Badania zaprezentowane na spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego mogą zaoferować inne powiązanie: surowe skorupiaki zawierają związki, które stymulują uwalnianie hormonów płciowych zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet.

6. Likopen w pomidorach i różowym grejpfrucie

Likopen jest jednym z tych fitoskładników, które są dobre dla krążenia i sprawności seksualnej. Likopen znajduje się w ciemnoczerwonych owocach, takich jak pomidory i różowe grejpfruty. Niektóre badania pokazują, że likopen może być najlepiej wchłaniany po zmieszaniu z tłustymi potrawami, takimi jak awokado i oliwa z oliwek. Także możesz zrobić sobie sałatkę walczącą z zaburzeniami erekcji. Badania pokazują, że przeciwutleniacze, takie jak likopen, pomagają zwalczać męską niepłodność i raka prostaty [4].

Podsumowanie

Najlepiej jest przejść na zdrową dietę, która jest zdrowa dla serca i krążenia. Inne pokarmy, które są dobre dla Twojego krążenia to żurawina, orzeszki ziemne, jabłka, cebula, czerwone wino czy herbata. Są szanse, że jeśli dobrze zadbasz o zdrowie naczyń krwionośnych, unikniesz wielu powszechnych przyczyn zaburzeń erekcji.

Artykuł zweryfikowany i opublikowany przez Przemysław Kamiński

Ukończyłem Uniwersytet Warszawski. Z zawodu jestem seksuologiem klinicznym i działam w zawodzie nieprzerwanie od 20 lat. Przez lata mojej pracy zostałem doceniony dzięki uzyskaniu Certyfikatu Superwizora Psychoterapii Zaburzeń Seksualnych oraz innych mniejszych certyfikatów i nagród. Chyba nie skłamię jeśli powiem, że pomogłem już tysiącom osób uporać się z problemem zaburzeń seksualnych. 20 lat doświadczenia sprawiło, że postanowiłem zacząć dzielić się moją wiedzą w Internecie – kompletnie za darmo. Chcę uświadamiać ludzi, że problemy seksualne to problemy jak każde inne i nie należy się ich wstydzić. Jestem również mężem i ojcem. Poza pracą regularnie pływam na mazurach – uwielbiam żeglarstwo. W wolnych chwilach łowię ryby i majsterkuję w swoim garażu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.