Domowe sposoby na potencję i lepsze libido

Każdy artykuł przed publikacją jest dokładnie badany, żeby upewnić się, że treści są rzetelne, aktualne i obiektywne. Nasz zespół składa się z doświadczonych seksuologów. Poznaj nasz proces tworzenia treści.
domowe sposoby na potencję

Chcesz urozmaicić swoje życie seksualne? Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić w swoim codziennym życiu, które mogą Ci pomóc.

Rozważ te naturalne sposoby:

  • Wypróbuj niektóre zioła,
  • Jedz czekoladę,
  • Wypróbuj afrodyzjaki,
  • Spróbuj johimbinę,
  • Ogranicz alkohol,
  • Zwiększ swoją pewność siebie,
  • Ogranicz stres,
  • Więcej śpij,
  • Buduj zaufanie w swojej relacji,
  • Skonsultuj się z lekarzem.

Czym dokładnie jest libido?

Libido to po prostu inna nazwa pożądania seksualnego lub popędu seksualnego.

Różne czynniki wewnętrzne i zewnętrzne mogą mieć wpływ na Twoje libido, od poziomu hormonów, przez przyjmowane leki, po nawyki związane ze snem.

Libido każdego człowieka jest inne, ale większość ludzi widzi, że ich libido spada wraz z wiekiem.

1. Wypróbuj niektóre zioła

Kolejnym razem, gdy zdecydujesz się na romantyczną kolację, dodaj do dania odrobinę bazylii lub czosnku. Zapach bazylii pobudza zmysły, a czosnek zawiera wysoki poziom allicyny, która zwiększa przepływ krwi. Efekty te mogą pomóc mężczyznom z zaburzeniami erekcji.

Według badań Ginkgo biloba to kolejne zioło, które może leczyć zaburzenia seksualne wywołane przez leki przeciwdepresyjne u mężczyzn [1]. To ekstrakt pozyskiwany z liści chińskiego miłorzębu.

2. Jedz czekoladę

Na przestrzeni dziejów czekolada była symbolem pożądania, nie tylko ze względu na pyszny smak, ale także ze względu na swoją moc poprawiania przyjemności seksualnej.

Czekolada wspiera uwalnianie do organizmu substancji chemicznych: serotoniny i fenytylaminy. Może to powodować pewne efekty afrodyzjakalne i poprawiające nastrój.

Według badania z 2006 roku wpływ czekolady na seksualność jest prawdopodobnie bardziej psychologiczny niż biologiczny [2].

3. Wypróbuj afrodyzjaki

Niewiele dowodów potwierdza skuteczność niektórych produktów spożywczych, ale eksperymentowanie nie zaszkodzi.

Na przykład figi, banany i awokado są uważane za pokarmy zwiększające libido.

Podobne: Co jeść na lepszą potencję? 10 pokarmów na lepsze libido

Te pokarmy dostarczają również wiele ważnych witamin i minerałów, które mogą zwiększyć przepływ krwi do narządów płciowych i wspierać zdrowe życie seksualne.

4. Spróbuj Johimbinę

Wiadomo, że johimbina, alkaloid znajdujący się w korze zachodnioafrykańskiego wiecznie zielonego drzewa, działa podobnie do Viagry.

Niektóre badania sugerują, że kora johimbiny może pomóc w utrzymaniu erekcji. Poprawi również jakość erekcji [3].

Podobne: Viagra domowej produkcji – Jak zrobić naturalną Viagrę?

Jednak naukowcy twierdzą, że nie ma naturalnego odpowiednika, który pasowałby do Viagry. Według badania z 2013 roku istnieją silniejsze dowody na korzyść inhibitorów PDE5, takich jak Viagra, niż w przypadku środków zaradczych, takich jak johimbina czy l-arginina [4].

5. Ogranicz alkohol

Dwa kieliszki wina to o jeden za dużo. Wypicie jednego kieliszka wina może Cię uspokoić i zwiększyć zainteresowanie intymnością. Jednak zbyt dużo alkoholu może zrujnować Twoją zdolność do inicjacji seksualnej, wpływając na erekcję. Zbyt dużo alkoholu może również hamować Twoją zdolność do orgazmu.

6. Zwiększ swoją pewność siebie

Sposób, w jaki myślisz o swoim ciele, wpływa na to, jak myślisz o seksie. Niezdrowa dieta i brak ruchu mogą powodować słabą samoocenę. Te rzeczy mogą zniechęcić Cię do uprawiania seksu i cieszenia się nim.

Możesz zwiększyć swoją samoocenę i popęd seksualny, przenosząc uwagę ze swoich wad na swoje atrybuty.

Możesz także skupić się na przyjemności doświadczanej podczas seksu.

7. Ogranicz stres, a nawet zacznij medytować

Bez względu na to, jak zdrowy jesteś, stres może wpłynąć na Twój popęd seksualny. Według badań kobiety są szczególnie podatne na wpływ stresu na życie seksualne [5].

Z drugiej strony mężczyźni mogą wykorzystywać seks do łagodzenia stresu. Czasami różnice w podejściu do seksu mogą powodować konflikty.

Aby złagodzć stres rozwać medytację. Możesz także spróbować tai chi, jogę lub różne zajęcia sportowe.

8. Więcej śpij

Osoby prowadzące gorączkowy tryb życia nie zawsze mają czas na odpowiednią ilość snu. Bycie zajętym również utrudnia znalezienie czasu na seks.

Osoby, które równoważą pracę z opieką nad małymi dziećmi lub starzejącymi się rodzicami, często są wyczerpane, co może prowadzić do zmniejszenia popędu seksualnego.

Zwiększ swoją energię i popęd seksualny, ucinając sobie drzemki, kiedy możesz i stosując zdrową dietę bogatą w biało, i złożone węglowodany.

9. Buduj zaufanie w swojej relacji

Po kłótni ze swoim partnerem są szanse, że nie masz ochoty na seks.

Dla kobiet wyczuwanie bliskości emocjonalnej jest ważne dla intymności seksualnej. Oznacza to, że nierozwiązane konflikty mogą wpłynąć na seksualność w Twoim związku.

Komunikacja jest niezbędna do budowania zaufania. Ważne jest, żeby zapobiec narastaniu urazy.

10. Skonsultuj się z lekarzem

Nawet jeśli stosujesz naturalne metody w celu zwiększenia popędu seksualnego, nadal dobrym pomysłem może być rozmowa z lekarzem. Może to pomóc Ci zidentyfikować podstawowe problemy.

Twój lekarz może zasugerować kilka strategii poprawy zdrowia seksualnego. Może to być:

  • Komunikowanie się ze swoim partnerem,
  • Dokonywanie wyborów dotyczących zdrowego stylu życia,
  • Leczenie podstawowych schorzeń.

Znajomość źródła problemu wpływającego na Twoje życie seksualne ułatwi znalezienie rozwiązania.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych podejść, które mogą naturalnie zwiększyć popęd seksualny.

Należy jednak pamiętać, że każda para jest inna. Można trochę poeksperymentować, żeby dowiedzieć się, co jest dla Ciebie najlepsze.

Jeśli zdecydujesz się na leki na potencję, pamiętaj, że u podstaw seksu leży pożądanie. Ważne jest, żeby pamiętać, że mała niebieska kapsułka wcale nie musi być rozwiązaniem Twojego problemu, jeśli są one spowodowane na przykład emocjonalnie.

Artykuł zweryfikowany i opublikowany przez Przemysław Kamiński

Ukończyłem Uniwersytet Warszawski. Z zawodu jestem seksuologiem klinicznym i działam w zawodzie nieprzerwanie od 20 lat. Przez lata mojej pracy zostałem doceniony dzięki uzyskaniu Certyfikatu Superwizora Psychoterapii Zaburzeń Seksualnych oraz innych mniejszych certyfikatów i nagród. Chyba nie skłamię jeśli powiem, że pomogłem już tysiącom osób uporać się z problemem zaburzeń seksualnych. 20 lat doświadczenia sprawiło, że postanowiłem zacząć dzielić się moją wiedzą w Internecie – kompletnie za darmo. Chcę uświadamiać ludzi, że problemy seksualne to problemy jak każde inne i nie należy się ich wstydzić. Jestem również mężem i ojcem. Poza pracą regularnie pływam na mazurach – uwielbiam żeglarstwo. W wolnych chwilach łowię ryby i majsterkuję w swoim garażu.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.